המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, הינו המוסד המוסמך במדינת ישראל הפועל מתוקף החוק למתן המלצות על כשירות רפואית של אזרחים לנהיגה בהתאם לסוג הרכב שבו הם נוהגים.

בן שאר תפקידיו, המכון מעניק שירותי ייעוץ והכוונה לגורמים תעסוקתיים, וכן המלצות לרשות הרישוי על כשירות נהיגה של אזרחים והתאמת כלי הנהיגה בהתאם למגבלות הרפואיים של נכים במידה וקיימות.

רבים המקרים בהם אזרחים בעלי רישיון נהיגה מופנים אל המכון הרפואי לבטיחות בדרכים. הפניות אלה נעשות כתנאי הכרחי למתן רישיון נהיגה בעקבות שינויים במצבו הבריאותי והרפואי של הנהג. ישנם גם מקרים בהם התקבלה החלטה המעכבת מתן רישיון נהיגה. במקרים אלה ניתן להגיש ערעור במסגרת ועדת ערר שגם היא פועלת במכון. לפי כך, במקרים אלה, מומלץ לפנות אל עורך דין המתמחה בתעבורה ובקיא בתהליך וההתנהלות מול וועדת הערר למתן כשירות רפואית לנהגים לשם קבלת רישיון הנהיגה.

המקרים בהם מופנים נהגים למכון הרפואי

אזרחים המופנים על ידי רשות הרישוי  לבדיקות כשרות רפואית כתנאי לקבלת רישיון נהיגה. מופנים במקרים כמו:

  • מתן רישיון לרכב ציבורי או רכב כבד.
  • עברייני תנועה לאחר סיום פסילה.
  • נהגים המעורבים בתאונות דרכים והופנו על ידי המשטרה.
  • נהגים שדווחו על ידי בתי המשפט.
  • משתמשים בסמים או אלכוהול.
  • נהגים שהופנו בשל גילם.
  • נכים שונים.
  • נהגים שהגישו ועדת ערר על החלטות המכון.

במקרים אלה אותו אזרח יידרש להופיע בפני המכון להציג מסמכים ולעבור בדיקות כשירות רפואית כשבסופן תתגבש החלטה למתן המלצה לרשות הרישוי. בכל מקרה התשובה תינתן לאזרח על ידי רשות הרישוי ולא על ידי המכון.

ערעור על החלטות המרב"ד

חשוב להדגיש כי המלצות המכון הרפואי לבטיחות בדרכים,  אין בהן משום החלטה מכרעת וההחלטה נעשית באחריות משרד הרישוי בלבד. מתן המלצות על כשירות רפואית יכולות להשפיע על מתן רישיון נהיגה לאזרחים בהתאם למצבם הרפואי. ישנם מקרים בהם נהגים לא יוכלו להמשיך להחזיק ברישיון נהיגה אלא אם יבצעו את השינויים הנדרשים מהם אם בכלל. ישנם מקרים גבוליים בהם המלצות המכון לא תואמות את המציאות וניתן אף לערער עליהן. כדאי ומומלץ להסתייע בעורך דין הבקיא בנהלים ובהתנהלות מול המכון.

מטרותיו של המכון הרפואי

מטרת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים  הינה להקטין את שיעור תאונות הדרכים במדינה, ומכאן את שיעור הנפגעים.המכון מנסה להשיג יעד זה על ידי איתורם של אזרחים בעלי ליקוי בריאותי שהוא רלוונטי לבטיחות הנהיגה באמצעות הפניית נהגים דרך רשות הרישוי או גורמים רלוונטיים אחרים.

עם זאת, ניתן לערר על המלצות המכון בפני ועדת ערר המורכבת משלושה רופאים מומחים בכירים, ביניהם פסיכיאטר. המערער יכול להציג בפני הוועדה כל חומר ורשאי להיות מיוצג על ידי עורך דין תעבורה מומלץ שיוכל להתמודד עם החלטות הוועדה בהיבטים משפטיים ואף לשנות המלצות אלו לטובת מבקש רישיון הנהיגה המיוצג על ידו.

מה היה לנו עד עכשיו?
טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

הסיכון בהזמנת מנעולן מחיפה שלא מוסמך

פוסט זה בבלוג מדגיש את הסכנות והסיכונים הפוטנציאליים הכרוכים בהעסקת מנעולן לא מוסמך בחיפה. מסיכון בטחון הבית שלך ועד הפסדים כספיים אפשריים, ההשלכות של החלטה

מהם שירותי תרגום?

שירותי תרגום ממלאים תפקיד מכריע בפירוק מחסומי שפה והם מקלים על תקשורת חלקה בין אנשים, עסקים, חברות, ארגונים ועוד. בכתבה הבאה, בסוגים שונים של תרגומים,