למה צריך מבחנים פסיכוטכניים?

ישנם מספר סוגי מבחנים, ולעיתים קרובות מעסיקים משתמשים ביותר מסוג אחד בהתאם לדרישות התפקיד. מעסיקים יכולים להשתמש בבדיקות פסיכולוגיות כחלק ממרכז ראיון או הערכה. ארגונים המשתמשים בהערכה פסיכומטרית מאמינים כי מתן מבחנים סטנדרטיים למועמדים יכול להעריך באופן אובייקטיבי מי המועמד המתאים ביותר.

ללא קשר לענף

הערכות פסיכומטריות מועילות כמעט לכולם – חברות שחשוב להן לבחור ולשמר את הכישרונות הטובים ביותר יכולות להשתמש בהן כחלק מתהליך הגיוס שלהן כדי להשיג תוצאות טובות יותר. הם יכולים לעזור להעריך עמדות ואישיות ולבחון היבטים כמו סגנון תקשורת אינדיבידואלי, אינטליגנציה רגשית והתנהגות שכן הם קשורים ישירות למקום העבודה. הערכות פסיכומטריות אחרות בוחנות אישיות, התנהגות ואינטליגנציה רגשית כדי לבחון כיצד מועמדים מתקשרים ואת פוטנציאל המנהיגות שלהם. מבחנים פסיכומטריים בודקים את היכולות וההעדפות של הפרט לספק נתונים שיכולים לעזור להעריך מועמד ש"מתאים" לתפקיד ולארגון.

מעסיקים משתמשים במבחנים פסיכומטריים כחלק מתהליך הגיוס

כדי לקבוע אם המועמד מתאים לתפקיד מסוים. על ידי שימוש בכלים פסיכומטריים, מעסיקים מצוידים טוב יותר ברמה עמוקה יותר של תובנה כדי לקבוע אם למועמד יש את הכישורים והאישיות לתפקיד המדובר. מבחנים פסיכומטריים מאפשרים למעסיקים לבחור מועמדים בצורה הוגנת וללא משוא פנים על סמך ניתוח עבודה יסודי וניתוח המיומנויות והתכונות הנדרשות לביצוע התפקיד בצורה יעילה.
עבור מידע אודות למה צריך מבחנים פסיכוטכניים? ומבחנים פסיכוטכניים מומלץ לבקר באתר logipass.net

סביר שתתקלו במבחנים פסיכומטריים בתהליך הגיוס או המיון

ומבחנים פסיכומטריים בקריירה נועדו לספק למעסיקים דרך אמינה לבחור את המועמדים או המועמדים המתאימים ביותר לקידום. מבחן פסיכולוגי הוא כל פעילות או הערכה הנערכת כדי להעריך את הביצועים האקדמיים של מועמד, לרבות אך לא רק מיומנויות, ידע, יכולות, תכונות אישיות, יכולות ופוטנציאל עבודה/אקדמי. מבחנים אלו הם רק אחד מיני סוגים רבים ושונים של הערכות שתוכלו להשתמש בהן בגיוס ופיתוח קריירה.

ברגע שאתה יודע שמבחנים פסיכומטריים הם חלק מתהליך הגשת מועמדות לעבודה

שאל את המעסיק הפוטנציאלי שלך לגבי מספר וסוג המבחנים, כמו גם את הספק שבו אתה משתמש. כאשר ניגשים לכל סוג של מבחן פסיכומטרי, חשוב מאוד שלא תנסו לתת תשובות שלדעתכם המעסיק ירצה לקרוא, כפי שהם רואים בדרך כלל כאשר מחפשי עבודה מנסים לעשות זאת. מכיוון שמבחנים פסיכומטריים הם הערכות אינטליגנציה, אתה צריך להיות מסוגל לענות על שאלות במהירות מבלי לוותר על הדיוק.

זכור שמבחני מיומנויות מתוזמן ועליך לוודא שאינך מופרע או מוסחת. תרגול מקוון יעזור לך להסתגל לזמן הבחינה. הרבה תרגול: ככל הנראה המבחן יהיה מקוון, אז תתרגלו לעבודה על המסך.

מבחני מיומנויות בוחנים מיומנויות שונות

כגון כישורי המתמטיקה שלך, היכולת שלך להבין מידע כתוב, והיכולת שלך להתמודד עם מושגים מופשטים ופתרון בעיות כלליות. מבחני מיומנויות כוללים חשיבה מספרית, מילולית והגיונית, פתרון בעיות ויכולת לאתר שגיאות במדויק. מבחני כישורים מודדים את היכולת של אנשים שונים לבצע או להשלים משימות שונות.

מבחני אישיות מודדים כיצד אנשים שונים בסגנון או בדרך של עשיית דברים

כמו גם באופן שבו הם מתקשרים עם הסביבה ועם אנשים אחרים. חידון אישיות בדקו כיצד אתם צפויים להתנהג במקום העבודה, כמו הסגנון הבינאישי שלכם, העדפתכם לניהול פעילויות וכיצד אתם מעדיפים לבנות את הזמן שלכם. מבחנים אלו מכילים סדרה של שאלות המודדות ומדרגות מדדים חשובים כמו תכונות מנהיגות ומוטיבציה של מועמדים, כמו גם תכונות הקשורות לעבודה כמו מצפוניות או מצפוניות. מבחני אישיות עוזרים בעיקר למגייסים לזהות תכונות אישיות רצויות שיהפכו אותם למתאימים לתפקיד מסוים בחברה.

לסוגי אישיות יש שימוש מוגבל בגיוס מכיוון שאין להם אובייקטיביות ומהימנות בזיהוי פרמטרים חשובים שיכולים לחזות את הצלחתם של מועמדים מסוימים לתפקיד מסוים

ויש להם תמיכה מדעית מוגבלת יותר. לא כל המועמדים נבחנים לאותם מאפיינים, אולם מבחנים כוללים לרוב שאלוני אישיות, שיפוט מצבי, חשיבה ביקורתית, חשיבה מספרית, מיומנויות שונות, חשיבה מילולית ועוד.

לדוגמה

אם אתה מגיש מועמדות לתפקיד רואה חשבון, אתה יכול לגשת למבחן חשיבה מספרית או לוגית, כמו גם מבחן Microsoft Excel. אתה יכול גם להשתמש במבחני כישורים ומיומנות כדי לקבוע את יכולתו של אדם לבצע משימות מסוימות. סוגים אלה של מבחנים משמשים לעתים קרובות, במיוחד בארגונים גדולים ותחרותיים, מכיוון שהם עשויים להעריך מועמדים על סמך מיומנויות נרכשות ולא השכלה. חלק מהמעסיקים משתמשים במבחנים ספציפיים לעבודה, במיוחד IT.

מבחני יכולת ומיומנות מראים אם למועמד יש את הכישורים הדרושים לביצוע העבודה או את הפוטנציאל לרכוש מיומנויות חדשות

במבחני מיומנות, התוצאות משווים את רמות המיומנות שלך לאלו של אנשים אחרים; מבחני אישיות מראים עד כמה יש לך מאפיין מסוים. מבחנים אלו עשויים להיחשב הוגנים יותר משיטות בחירה אחרות בעיקר בגלל שהתוצאות ניתנות לכימות, אבל גם בגלל שאתה נשפט על פי סטנדרט אובייקטיבי כך שאתה לא מתחרה ישירות עם מועמדים אחרים.

"למרות שפסיכומטרי מספק כמות גדולה של מידע בפרק זמן קצר ויכול להגביר את האובייקטיביות, מבחנים יכולים גם להוביל לפישוט יתר, גם אם הם לא כל כך פשוטים.

לא רק שהם יכולים לאשר את רמת המגייס

אלא שהם גם מספקים למנהלי גיוס את המידע שהם צריכים כדי ליידע שיחות התקדמות עתידיות ולהבטיח רמות גבוהות של שביעות רצון ומעורבות בעבודה. מבחני כישורים פסיכומטריים מודדים את יכולתם של המועמדים וכן את רמת האינטליגנציה שלהם ומסייעים לבחון יכולות במונחים של מיומנויות מספריות, מילוליות והגיוניות לקביעת פתרון בעיות ומהירות עיבוד המידע. שם התואר "פסיכומטרי" משמש לתיאור מבחנים פסיכולוגיים (בשימוש נפוץ במסגרות חינוכיות ומקצועיות) שהם סטנדרטיים ומוכחים כאמינים ותקפים במדידת תחומים כמו אישיות, כישורים, עמדות ותחומי עניין.

מה היה לנו עד עכשיו?
טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

הסיכון בהזמנת מנעולן מחיפה שלא מוסמך

פוסט זה בבלוג מדגיש את הסכנות והסיכונים הפוטנציאליים הכרוכים בהעסקת מנעולן לא מוסמך בחיפה. מסיכון בטחון הבית שלך ועד הפסדים כספיים אפשריים, ההשלכות של החלטה

מהם שירותי תרגום?

שירותי תרגום ממלאים תפקיד מכריע בפירוק מחסומי שפה והם מקלים על תקשורת חלקה בין אנשים, עסקים, חברות, ארגונים ועוד. בכתבה הבאה, בסוגים שונים של תרגומים,