משכנתא לרכישת דירה יד שנייה

משכנתא לרכישת דירה יד שנייה

משכנתא לרכישת דירה יד שנייה היא משכנתא שבמהלכה לוקחים הלוואה עבור נכס שנקנה מיד שנייה מהבעלים המקוריים של הנכס. מבחינת הלווה, מדובר במצב אופטימאלי מכיוון שהוא בדרך כלל משלם סכום ידוע וקבוע מראש במעמד החלפת הבעלות על הדירה. זאת לעומת קניית דירה מקבלן שהיא מורכבת יותר מכיוון שהחתימה על החוזה נעשית כשנה ואפילו יותר לפני הכניסה לדירה.

עם זאת, עדיין יש מספר אלמנטים מרכזיים שיש לקחת בחשבון :

לוח זמנים

מוטב לסכם עם הרוכשים על לוח זמנים נוח לשני הצדדים, לוח זמנים שיאפשר לטפל לא רק במכירה עצמה, אלא גם בהליכים הבירוקרטים הכרוכים בלקיחת משכנתא חדשה או מחזור המשכנתא הקיימת על הדירה (פירוט אודות תהליכים אלו ניתן למצוא בהמשך).

תשלומים

 התשלום הראשון על הדירה הוא בדרך כלל בגובה 10% משווי הדירה, התשלום השני הוא כזה שמכסה את המשכנתא של המוכרים (אם יש כזאת) ויתר הסכום מועבר בתשלום השלישי. הדבר החשוב לזכור הוא שהבנק דורש לראות הוכחות לכך ששילמתם את ההון העצמי שהיה ברשותכם למוכרים, אחרת לא תוכלו לקבל את סכום ההלוואה עצמו מן הבנק.

שווי הדירה

על מנת שהבנק יוכל להיווכח כי שווי הדירה תואם את השווי בשוק, ניתן להציג מולו את חוזה המכירה של הדירה, אך הבנק עשוי שלא לקבל את הסכום הנקוב ולהעריך את שווי הדירה על פי שמאי מטעמו. במידה והשמאי של הבנק נוקב בסכום נמוך יותר, זה יהיה הסכום הקבוע. מסיבה זו, אם הרוכשים חושדים שמחיר הדירה הוא גבוה מדי, מוטב להם לבקש הערכה של שמאי חיצוני עוד לפני שהם פונים לקבלת משכנתא.

בירוקרטיה

לפני שהבנק יוכל לאשר סופית משכנתא לרכישת דירה שנייה, יש להוסיף הערה בטאבו של הדירה על שמו, לרשום את הדירה ברשם המשכונות (רישום המורכב משתי אגרות שונות) ולהוציא אישור נוסח טאבו רשמי. גם הבנק עצמו גובה עמלת פתיחת תיק (עליה ניתן להתמקח) ועמלה נוספת של הערכת השמאי מטעמו, כמו גם עמלת אישור נוטריוני.

מה היה לנו עד עכשיו?
טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

הסיכון בהזמנת מנעולן מחיפה שלא מוסמך

פוסט זה בבלוג מדגיש את הסכנות והסיכונים הפוטנציאליים הכרוכים בהעסקת מנעולן לא מוסמך בחיפה. מסיכון בטחון הבית שלך ועד הפסדים כספיים אפשריים, ההשלכות של החלטה

מהם שירותי תרגום?

שירותי תרגום ממלאים תפקיד מכריע בפירוק מחסומי שפה והם מקלים על תקשורת חלקה בין אנשים, עסקים, חברות, ארגונים ועוד. בכתבה הבאה, בסוגים שונים של תרגומים,