גיזום ענפים מתים – הכיצד?

גיזום ענפים מתים

בצע חיתוך ראשון בתחתית הענף כנקודת עצירה לקריעת הקליפה בצע חיתוך שני לאורך הענף במידת הצורך כדי להסיר משקל עודף של הענף בצע חיתוך סופי דרך הצווארון והנח את הענף על הגזע הראשי של הענף. עץ כדי להבטיח איטום טוב של החתך.

כאן רוב הדברים משתבשים ובסופו של דבר הסרת הגזע עלולה לגרום לעץ להירקב ולמות העץ כולו. כאשר הענף מתפורר, הגזע צומח בחזרה ומרפא את הענף כאשר הוא נחתך חזרה לטבע, מה שיכול לקחת חודשים רבים ואף שנים, תלוי בגודל הענף.

אם יש צורך לגזום עץ

כדי לשלוט בגובהו ובצורתו, הסר ענפים מתים. הסרת ענפים מתים נותנת לעץ הזדמנות חדשה להתחדש על ידי תיעול חומרי הזנה לענפים בריאים והפיכתם לפחות רגישים למזיקים ומחלות. כאשר חותכים ענפים וגפיים מתים מעץ, הם מאפשרים לענפים אחרים לצמוח, ומאפשרים לחומרים מזינים להגיע לאן שהם צריכים להגיע.

למעשה גיזום קבוע יכול לעזור לעץ שלך להיראות בריא

חזק וטוב לפני שהענפים מתים. בעת גיזום ענפי אורן מתים, השתמש בכלים ובטכניקות הנכונות כדי להבטיח שהעץ שלך לא ייפגע במהלך הגיזום. ניתן להימנע מקליפת ענפים פגומה על ידי אי זריקת או הפלת ענפים לתוך עטרת העץ ויישום שיטת החיתוך הנכונה בשלושה שלבים לכל ענף.

גוזמי עצים מוסמכים

גיזום עצים עם אומן הגיזום המבטיחים הסרה בטוחה של ענפים מתים מבלי להפעיל עומס נוסף על העץ או לסכן אותך. חשוב להסיר ענפים בצורה כזו שיקדמו את ריפוי העץ ויגנו עליו מפני מחלות. שימוש בכלים ובשיטות הלא נכונות להסרת ענפים מתים עלול לגרום לעץ שלך להיחלש ולמות.

לדוגמה, הסרת ענף השוכן בעץ (המכונה זנב אריה) או ענף מת עלולה להוביל לשבר. אם בסופו של דבר תסיר עלים וענפים בריאים תוך כדי היפטרות מענפים מתים, אז שאר העץ יכול להיות רגיש יותר לנזקי רוח.

אתה רוצה להסיר באופן יזום ענפים מתים בגודל ניכר בצורה ניתנת לשליטה מכיוון שהם יכולים להזיק לענפים אחרים של העץ שלך

על ידי הסרת הענפים המתים ברגע שיש לך הזדמנות לעשות זאת, אתה נותן לעץ את ההזדמנות לרפא את עצמו ולחסום שבילים למזיקים.

לא פחות מ-25% מהענפים שניזוקו על עצים גדולים נשברים

כשהגפיים הגדולות ביותר שרדו. כאשר גוזמים עץ גדול בקוטר ענפים של 3-4 סנטימטרים, מתפתח בעץ פצע שניתן לאטום. אם כורתים ענף שצמח ארוך מדי, הוא עלול להשאיר פצע שבו מים יכולים לשקוע ולהירקב את העץ לאורך זמן.

בחמש השנים הראשונות של עץ

חיתוך מבני מבטיח שלענפים הגדלים יהיה מספיק מקום להצמדות חזקות ובטוחות לגזע. עצים צעירים שנגזמו אך במשך מספר שנים לא נגזמו עשויים להזדקק לגיזום כבד כדי להסיר ענפים גדולים ולמנוע עיוות של העץ. גישה טובה יותר היא לגזום את העץ באופן קבוע כדי לתקן את צורת הכתר של העץ ולהסיר הצלבה כפולה או ענפים לא מאוזנים.

גזרו ענפים חלשים

צרים או בעלי זווית התלויים מעל בתים, מגרשי חניה, מדרכות או כל מקום בו איברים נופלים עלולים לפצוע אנשים או לגרום לנזק לרכוש. אם רכב חונה מתחת לעץ עם ענף מת, עלול להיגרם נזק משמעותי לרכב כאשר הגפה נושרת ברוחות או סופות.

אם יש לך גפיים או ענפים מתים המהווים סיכון בטיחותי פוטנציאלי

תוכל להסיר אותם בכל עת. זה עוזר לעצים לגזום ענפים מתים כשהם גדלים, מכיוון שהוא גורם לעץ להיראות טוב יותר ופחות עמוס. גיזום הופך עצים לאטרקטיביים יותר על ידי הסרת ענפים מתים ולא רצויים.

אם אתה גוזם יותר מענף מת אחד

השתמש בחומר חיטוי בקצה הלהב כדי למנוע העברת מחלות לחלקים הבריאים של הלסת שלך. בהתאם לסוג העץ, גוזם עצים מנוסה יכול לבחור ענפי צד בריאים ליד הגזע ולגזום אותם בהתאם. הכלים המתאימים מבטיחים חיתוך טוב יותר להסרה נכונה של ענפים מתים.

יש להסיר מהחופה ענפים מתים בקוטר של יותר מ-15 אינץ' (נמדד בבסיס הענף) לפני שניתן לבצע גיזום.

בפעם הראשונה, רוב האנשים חושבים שגיזום עצים לאחר סערה לא יזיק, אבל כשענפים נמוכים מפריעים, הם עלולים להוות סכנה. אם סניף מת ונפל, חברות הביטוח לא יכולות לכסות את הנזק.

מה היה לנו עד עכשיו?
טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

הסיכון בהזמנת מנעולן מחיפה שלא מוסמך

פוסט זה בבלוג מדגיש את הסכנות והסיכונים הפוטנציאליים הכרוכים בהעסקת מנעולן לא מוסמך בחיפה. מסיכון בטחון הבית שלך ועד הפסדים כספיים אפשריים, ההשלכות של החלטה

מהם שירותי תרגום?

שירותי תרגום ממלאים תפקיד מכריע בפירוק מחסומי שפה והם מקלים על תקשורת חלקה בין אנשים, עסקים, חברות, ארגונים ועוד. בכתבה הבאה, בסוגים שונים של תרגומים,