דברים שאסור להגיד בראיון עבודה

ראיון עבודה הוא הזדמנות להציג את הכישורים, הניסיון והאישיות שלכם. עם זאת, מה שאתם אומרים במהלך הראיון יכול להשפיע באופן משמעותי על הרושם שאתם משאירים על מעסיקים פוטנציאליים. בכתבה הבאה, נתעמק בחשיבותה של תקשורת מילולית בראיונות עבודה ונדגיש מספר דברים שכדאי להימנע מלומר אותם בראיון עבודה.

הכתבה בשיתוף עם חברת כוח אדם מובילה בארץ, שהסניף הראשי שלה ממוקם בעיר חדרה. במידה ואתם מחפשים עבודה, היכנסו לאתר החברה: א.פ.אל כוח אדם

מדוע יש חשיבות למה שאתם אומרים בראיון העבודה?

למילים שאתם בוחרים במהלך ראיון עבודה, יש תפקיד מרכזי בעיצוב התפיסה שיש למראיין לגביכם. תקשורת אפקטיבית היא לא רק מתבטאת רק במסירת מידע אלא גם בהפגנת המקצועיות, ההתלהבות וההתאמה שלכם לתפקיד.

דברים שלא מומלץ לומר בראיון עבודה

כל דבר שלילי לגבי מעסיק או מקומות עבודה קודמים

ביקורת על מעסיק או מקומות עבודה קודמים משקפת בצורה גרועה את המקצועיות שלכם ועלולה לעורר דאגות לגבי הגישה שלכם. במקום זאת, התמקדו בהיבטים חיוביים ובמה שלמדתם מהחוויות שלכם.

"אני לא יודע"

תשובה לשאלה ב"לא יודע" עשויה להעיד על חוסר הכנה או ביטחון עצמי. במקום זאת, הביעו את נכונותכם ללמוד ולפתור בעיות.

דיונים על הטבות, חופשות ושכר

העלאת דיונים על הטבות, חופשה או שכר עלולים להיראות יומרניים או ממוקדים יתר על המידה ברווח אישי. שמרו את הדיונים האלה לשלבים מאוחרים יותר או למשא ומתן.

"זה בקורות החיים שלי"

אמנם זה נכון שקורות החיים שלכם מכילים מידע רלוונטי, אבל התגובה הזו יכולה להיראות מזלזלת או לא משתפת פעולה. השתמשו בהזדמנות זו כדי לפרט על חוויות והישגים מרכזיים.

שפה לא מקצועית

שימוש בשפה לא מקצועית או בסלנג פוגע באמינותכם. שמרו על טון מלוטש ורשמי לאורך הראיון, תוך הצגת כישורי התקשורת שלכם.

"אין לי שאלות"

הבעת חוסר שאלות עשויה לאותת על חוסר עניין או חוסר הכנה. הכינו שאלות מתחשבות לגבי החברה, התפקיד או הצוות כדי להפגין את העניין והמעורבות האמיתית שלכם.

שאלות לגבי מה החברה עושה

אם לא קראתם על החברה לפני הראיון, הדבר עשוי להעיד על חוסר יוזמה. קראו על החברה ביסודיות ותשאלו שאלות המשקפות את ההבנה שלכם לגבי מטרותיה ופעולותיה.

תשובות או קלישאות מוכנות מדי

בעוד הכנה היא המפתח, תגובות חזרות מדי יכולות להיראות לא כנות. תשאפו לאיזון בין הכנה לשיחה ספונטנית אמיתית.

דיונים על חוסר הניסיון שלכם

הימנעו מהפניית תשומת לב לחוסר הניסיון שלכם. במקום זאת, התמקדו בחוזקות שלכם, במיומנויות הניתנות להעברה ובהתלהבות ללמוד ולתרום לתפקיד.

מידע אישי לא רלוונטי

שיתוף מידע אישי לא רלוונטי, כגון בעיות בריאותיות או ענייני משפחה, יכול להסיט את השיחה מהכישורים המקצועיים שלכם. שמרו את הפוקוס על הכישורים והניסיון שלכם הקשורים לתפקיד.

כמה מילים לסיכום…

ראיונות עבודה הם הזדמנויות ליצור רושם חיובי ומתמשך על מעסיקים פוטנציאליים.
תקשורת מילולית היא כלי רב עוצמה בהתאמתכם לתפקיד, ובחירה נבונה במילים היא חיונית.
על ידי הימנעות מעשרת הדברים שהוזכרו לעיל, תוכלו לשפר את הסיכויים שלכם להשאיר רושם חיובי, ולהפגין את המקצועיות, ההתלהבות והנכונות שלכם לעבודה.

מה היה לנו עד עכשיו?
טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

הסיכון בהזמנת מנעולן מחיפה שלא מוסמך

פוסט זה בבלוג מדגיש את הסכנות והסיכונים הפוטנציאליים הכרוכים בהעסקת מנעולן לא מוסמך בחיפה. מסיכון בטחון הבית שלך ועד הפסדים כספיים אפשריים, ההשלכות של החלטה

מהם שירותי תרגום?

שירותי תרגום ממלאים תפקיד מכריע בפירוק מחסומי שפה והם מקלים על תקשורת חלקה בין אנשים, עסקים, חברות, ארגונים ועוד. בכתבה הבאה, בסוגים שונים של תרגומים,