זהירות בשימוש בחומצה גופרתית

מהי חומצה גופרתית?

חומצה גופרתית היא חומצה מינרלית חזקה המסיסה במים. זהו כימיקל תעשייתי חשוב ומשמש בתהליכים רבים.

חומצה גופרתית הופקה לראשונה על ידי זיקוק של גופרית. הוא התגלה בשנת 1772 על ידי הכימאי האיטלקי, אנטוניו נרי (1726-1795). השם בא ממקורותיו כמלח של חומצה גופרתית.

מהן הסכנות?
למידע מורחב בתחום של זהירות בשימוש בחומצה גופרתית באפשרותך לגלוש לאתר sroolik.co.il

לחומצה גופרתית יש מגוון סכנות שהיא מציבה לאנשים שעובדים איתה או בקרבתה. חלק מאלה כוללים:

* כוויות כימיות ממגע עם חומצה גופרתית נוזלית או אידוי

* כוויות תרמיות ממגע עם חומצה גופרתית נוזלית או אידוי

* כוויות משאיפת גופרית דו-חמצנית גזית, שיכולה להיווצר כאשר חומר אורגני מגיב עם גפרית טריאוקסיד ואדי מים לייצור דו-תחמוצת גופרית ומימן גופרתי

1. מבוא לחומצה גופרתית וכיצד היא פועלת

חומצה גופרתית היא כימיקל חזק המשמש במגוון תעשיות. ניתן למצוא אותו בכל דבר, מייצור ועד תעשיית המזון.

עם זאת, חשוב לנקוט משנה זהירות בטיפול בחומצה גופרתית. חומצה גופרתית עלולה לגרום לכוויות במגע ותגיב עם חומרים רבים, כולל מים ומתכת.

חומצה גופרתית היא חומצה חזקה שעלולה לגרום לכוויות קשות ולנזק לעור. הוא משמש בתהליכים תעשייתיים רבים ושונים, כגון זיקוק נפט גולמי, ייצור דשן וייצור נייר.

במאמר זה, נדון בדברים הבאים:

– מהי חומצה גופרתית?

– איך זה עובד?

– אמצעי זהירות בעת טיפול בחומצה גופרתית

מהי חומצה גופרתית?

חומצה גופרתית (H2SO4) היא חומצה מינרלית חזקה שיכולה להגיב עם חומרים רבים ושונים. יש לו ריח חריף והוא פולט חום כאשר הוא מגיב עם חומרים מסוימים. בתעשייה, הוא משמש לעתים קרובות לייצור דשנים וייצור נייר. במעבדות כימיה, הוא משמש לניסויים שונים הכוללים תרכובות אורגניות. זה נמצא גם במצברים לרכב וסוגים אחרים של סוללות בגלל יכולתו לייצר זרם חשמלי כאשר הוא מעורבב עם מים או תמיסת אלקטרוליט אחרת. הסוללה משתמשת בתגובה זו כדי להמיר

הסכנות באחסון והובלה של חומצה גופרתית

חומצה גופרתית היא כימיקל מאכל מאוד שעלול לגרום לפציעות חמורות אם לא מטפלים בה כראוי. חשוב לנקוט באמצעי זהירות בעת הטיפול בחומצה גופרתית כדי למנוע פציעה אפשרית.

תמיד ללבוש ציוד מגן כמו כפפות, משקפי מגן ומכונת הנשמה בעת עבודה עם חומצה גופרתית. אחסן את החומר הכימי במיכל שעליו תווית בטיחות מתאימה והרחק מילדים וחיות מחמד. הובל את המיכל במצב זקוף ואל תערבב עם כימיקלים או חומרים אחרים.

סעיף זה בוחן את הסכנות באחסון והובלה של חומצה גופרתית. חשוב להבין כיצד לאחסן ולהוביל כימיקל זה על מנת למנוע כל סכנה פוטנציאלית שעלולה להיווצר.

יש לקחת בחשבון מספר גורמים בעת אחסון או הובלת חומצה גופרתית. אלה כוללים את סוג המיכל, הנפח והטמפרטורה. סוג המכולה חשוב מכיוון שהוא יקבע איזה סוג של ציוד בטיחות נדרש לאחסון ושינוע. הנפח חשוב מכיוון שהוא יקבע כמה ציוד בטיחות יידרש לאחסון או להובלה וכן באיזה גודל רכב יש להשתמש להובלה. לבסוף, יש לקחת בחשבון את הטמפרטורה מכיוון שהיא יכולה להשפיע הן על נפח וסוג המיכל הנדרשים לאחסון או להובלה.

לרכישת חומצה גופרתית של כימגת באתר שרוליק 

עשה ואל תעשה בעת טיפול בחומצה גופרתית

חומצה גופרתית היא חומר כימי חזק שעלול לגרום לכוויות קשות ולנזק לעור. זה יכול גם לגרום לעיוורון אם זה נכנס לעיניים שלך.

אל תיגע בחומצה גופרתית בידיים חשופות. אם אתה צריך לטפל בחומצה גופרתית, לבש כפפות מגן וביגוד.

אם אתה מקבל על העור שלך, לשטוף אותו במים מיד. אם אתה מקבל משהו בעיניים שלך, שטוף אותם במים למשך 15 דקות או עד שהכאב ירגע.

פעולות העשה ואל תעשה החשובות ביותר בטיפול בחומצה גופרתית הן:

אל תשתמש במיכל מתכת לאחסון חומצה גופרתית.

אל תוסיף מים לחומצה.

יש ללבוש ציוד מגן בעת הטיפול בכימיקל זה.

השתמש במנדף אם אתה עובד עם חומצה גופרתית מרוכזת.

 
מה היה לנו עד עכשיו?
טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

האבולוציה של מערכות CRM

פוסט זה בבלוג בוחן את האבולוציה של מערכת לידים ולקוחות CRM. מהימים הראשונים של שמירת תיעוד ידנית ועד לכלים המתוחכמים המופעלים על ידי בינה מלאכותית