מנורת מנוע נדלקת? הגיע הזמן לנקות את הממיר הקטליטי

ניקוי ממיר קטליטי

ממירים קטליטיים הם מרכיב חיוני של מערכת הפליטה במכוניות. הם נועדו להפחית את המזהמים בפליטות על ידי הפיכתם לחומרים פחות מזיקים.

מבוא קצר לממירים קטליטיים ומה הם עושים

הממיר הקטליטי הוא חלק חיוני ממערכת הפליטה של המכונית שלך. זה נועד להפחית מזהמים בפליטת המכונית שלך על ידי הפיכתם לחומרים פחות מזיקים. הממיר מורכב מליבה קרמית בצורת חלת דבש המכילה פלטינה ופלדיום, המסייעים לו להמיר פליטות לגזים לא מזיקים כמו פחמן דו חמצני ואדי מים.

זרז גם עוזר להמיר פחמימנים, פחמן חד חמצני ותחמוצות חנקן לצורות פחות רעילות לפני שהם משתחררים מצינור הזנב של הרכב.

כאשר אתה לוקח את המכונית שלך לשירות, הקפד לשאול את יועץ השירות שלך איך מנקים ממיר קטליטי לרכב?

ממירים קטליטיים משמשים במכוניות להפחתת פליטת גזים מזיקים כמו פחמן חד חמצני ופחמימנים, המשתחררים במהלך הבעירה. הם גם מפחיתים את פליטת תחמוצת החנקן, התורמים לערפיח ולגשם חומצי.

על מנת לשמור על הממיר הקטליטי שלך במצב טוב, עליך לוודא שיש לך בדיקה שנתית אצל המכונאי המקומי שלך ולפעול לפי הטיפים הבאים לתחזוקת הרכב:

מדוע הממיר הקטליטי מלוכלך ומהם היתרונות של ניקויו?

הממיר הקטליטי הוא מכשיר המהווה חלק ממערכת הפליטה של הרכב. הוא הופך חומרים מזיקים כמו פחמימנים ותחמוצות חנקן לחומרים פחות מזיקים כמו אדי מים וחנקן תחמוצת. יש לנקות את הממיר הקטליטי מדי פעם כדי לוודא שהוא פועל כהלכה.

הממיר הקטליטי לוכד פיח, אפר וחלקיקים דליקים אחרים בגזי הפליטה מהמנוע. חומרים אלו עלולים לגרום לבעיות בריאותיות אם לא יוסר אותם מגזי הפליטה לפני שהם משתחררים לאטמוספירה.

ניקוי ממיר קטליטי יכול לעזור להגביר את יעילות הדלק

ניקוי ממיר קטליטי אינו משימה פשוטה. זה דורש קצת ידע על המכונית ומרכיביה. הממיר הקטליטי הוא החלק במכונית שממיר גזים מזיקים לגזים פחות מזיקים. זה גם מפחית את פליטת הפחמן החד חמצני מהמכונית ושולט בפליטות אחרות על ידי שריפת פחמימנים ותחמוצות חנקן מבנזין.

הממיר הקטליטי יכול להתלכלך בשתי דרכים – הוא יכול להצטבר פיח או שהוא יכול להיסתם בלכלוך, עלים או חרקים. הצטברות הפיח מתרחשת כאשר דלק נשרף בטמפרטורה גבוהה מדי למשך זמן רב מדי ללא מספיק חמצן לשרוף אותו לחלוטין.

הדבר גורם לבעירה לא מלאה, אשר בתורה גורמת להצטברות של דלק לא נשרף על הקירות הפנימיים של הממיר הקטליטי ואז מרגישים שהרכב לא סוחב טוב בעליות. כשזה יקרה, תשימו לב.

סוגים שונים של ממירים קטליטיים

הסוג הנפוץ ביותר של ממיר קטליטי הוא ממיר תלת כיווני. לממיר קטליטי תלת כיווני יש גוף ממיר ושני ממירים, אחד לפליטת המנוע ואחד ליצר המנוע.

ממיר קטליטי תלת כיווני ידוע גם כזרז חמצון מכיוון שהוא מחמצן פחמן חד חמצני, פחמימנים ומזהמים אחרים בגזי הפליטה של המנוע.

ישנם שלושה סוגים של ממירים קטליטיים: ממיר קטליטי יחיד, ממיר קטליטי כפול וממירי זרז תלת כיווני. ממירים קטליטיים בודדים נפוצים פחות מכיוון שיש להם סיכון גבוה יותר לכשל מאשר ממירי זרזים דו-כיווניים. הם גם דורשים יותר מקום ברכב שלך מאשר סוגים אחרים של ממירי חתולים והם יקרים יותר להחלפה כאשר הם נכשלים.

כיצד לנקות את הממירים הקטליטים שלך בעצמך?

ממיר קטליטי הוא מכשיר המכיל מתכות יקרות וחומרים אחרים המשמשים להפחתת כמות הזיהום הנפלט מרכב. ממירים קטליטיים משתמשים בתהליך הכימי של חמצון כדי לשרוף פחמימנים לא שרופים, פחמן חד חמצני ומזהמים אחרים.

הממיר הקטליטי ממוקם מול משתיק הקול ברוב כלי הרכב. לרוב מדובר בצינור ארוך שיש לו קצה זוויתי, עם פתח בקצה אחד לכניסה ויציאה של אוויר.

ממיר קטליטי צריך לעבור ניקוי מעת לעת מכיוון שהוא עלול להיסתם עם הזמן על ידי דלק שלא נשרף, מה שיגרום לרכב לפלוט יותר זיהום מהרגיל. ישנן שתי דרכים שבהן תוכל לנקות את הממירים הקטליטים שלך: אתה יכול לעשות זאת בעצמך או לקבל גורם מקצועי לעשות זאת

ניקוי הממירים הקטליטים שלך היא משימה חשובה שצריך לעשות בכל פעם שאתה מחליף שמן. אם לא תעשה זאת, המכונית שלך לא תעבור את מבחן הפליטות ותהיה לו נורית בדיקת מנוע דולקת. פנה לחברת קרבון קלין טק המתמחה בניקוי פיח בממיר הקטליטי.

ממירים קטליטיים הם מכשירים הממירים פליטות מזיקות מפליטת רכב לחומרים פחות מזיקים לפני שהם משתחררים לסביבה. זה נעשה על ידי שימוש בזרז כדי להפוך את התגובות ליעילות יותר.

מה היה לנו עד עכשיו?
טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

הסיכון בהזמנת מנעולן מחיפה שלא מוסמך

פוסט זה בבלוג מדגיש את הסכנות והסיכונים הפוטנציאליים הכרוכים בהעסקת מנעולן לא מוסמך בחיפה. מסיכון בטחון הבית שלך ועד הפסדים כספיים אפשריים, ההשלכות של החלטה

מהם שירותי תרגום?

שירותי תרגום ממלאים תפקיד מכריע בפירוק מחסומי שפה והם מקלים על תקשורת חלקה בין אנשים, עסקים, חברות, ארגונים ועוד. בכתבה הבאה, בסוגים שונים של תרגומים,