שיווק פרויקטים
חדשים קובע את הצלחת המיזם
בעולם החדשני של
היום, הצלחתה של חברה נקבעת במידה רבה על ידי היכולת שלה להביא מוצרים חדשים לשוק
במהירות. המהירות (או ליתר דיוק, התדירות) של הופעת פרויקטים חדשים הופכת לגורם
מכריע במאבק התחרותי. שינויים מהירים בהעדפות הצרכנים מגבירים את הפעילות החדשנית
של היזמים. שווקים שמרניים מאופיינים בחידושים נדירים יחסית. שווקי צרכנים דינמיים
דורשים הופעת מוצרים חדשים בתדירות גבוהה. נציין מיד שבמוצר חדש אנחנו מתכוונים לא
רק לחדשנות אמיתית, אלא גם למוצר משופר, כמו למשל פרויקט תמ"א 38 בשוק
הנדל"ן. רוב הפרויקטים להערכת הסיכויים של פרויקטים חדשים בשלב הפיתוח
מאופיינים בהיעדר שוק ממשי, מה שיוצר קשיים מסוימים לשימוש בכלי מחקר מסורתיים.
שיווק פרויקטים חדשים שונה באופן קיצוני ממחקר מסורתי. קודם כל, היעדר צרכנים
בפועל מקשה על בחירת מדגם המחקר. למעשה, לא תמיד ברור מי הוא, בעצם, הצרכן
הפוטנציאלי שלנו, כדי לקבוע נכון את קהל אליו אנחנו נפנה בעת שיווק הפרויקט שלנו,
לרוב נערוך סקר ומחקר שוק מעמיק. כך אנו יכולים להתחיל בבטחה להעריך את הסיכויים של
המיזם שלנו להשיג את המטרות שקבענו.
מהן תוכניות
שיווק וכיצד ליצור אותן?
אין סיווג קפדני של
תוכניות שיווק פרויקטים חדשים. מתכונתם ומבניהם תלויים ביעדי העסק, גודלו,
דרישותיו, תחום פעילותו ועוד מספר גורמים. לכן, חלוקת תוכניות השיווק לסוגים
מותנית מאוד. ישנם שלושה גורמי סיווג עיקריים:
·
תקופתיות.
לכל חברה יש תקציב משלה וגישה לעשיית עסקים. לכן, ישנן תוכניות שיווק לטווח קצר, בינוני
וארוך. הראשונים נוצרים לחודש, השניים – לרבעון, והשלישיים – לשנה או יותר.
·
יעד.
לתוכנית שיווק פרויקטים חדשים יש מטרה ספציפית, שמטרתה להשיגה נקבעת מערך מפורט של
פעולות. לכן ישנן תוכניות שיווקיות להגדלת המכירות, השקת מוצר חדש בשוק, SEO, SMM ועוד.
·
מודל
תכנון. הוא מגדיר את הגישה להשגת יעדי החברה, את מבנה התוכנית השיווקית ושמה.
עבור פרטים מורחבים בתחום של שיווק פרויקטים חדש י ם קובע את הצלחת המיזם שיווק פרויקטים קובע את הצלחת המיזם עליך לבדוק ב- channel22.co.il
כפי שניתן לראות,
תוכניות שיווק יכולות להיות מסווגות בדרכים שונות, כאשר ניהול שיווק פרויקטים חדשים
דורש מינוף. ניתן להשפיע על דרכי השגת תוצאות הפרויקט, יעדים, איכות, עיתוי ועלות
העבודה על ידי בחירת האסטרטגיות הנכונות. לפיכך, ניתן לייחס את הטכנולוגיות
והמשאבים המיושמים של שיווק הפרויקט למנופים העיקריים של הפרויקט. הרי ללא שיווק
מתאים כבר בתחילתו של הפרויקט, הלקוחות הפוטנציאלים, אשר בסופו של דבר יכולים
להיות גם קונים, לא יחשפו לפרויקט בזמן, לא ישקלו אותו ברצינו ולא יגיעו להחלטה כי
הם מעוניינים לרכוש את המוצר המוצא על ידכם.
למידע נוסף על שיווק פרויקטים חדש י ם קובע את הצלחת המיזם קניית לידים יש לבדוק ב- channel22.co.il