דודי שמש במבשרת ציון

בנוסף לאיסוף חום סולארי, מערכת דודי שמש אספן ואחסון משולבת יכולה גם לאחסן מים חמים, וניתן לארוז אותם כמחמם מים ללא מיכל או כגיבוי. מערכת גיבוי יכולה להיות חלק מקולט שמש, כגון מיכל גג או מערכת תרמוסיפון.

על פי דו"ח CSI-T חימום מים סולאריים יגיע למיטב רק לאחר החלפת דוד שמש והיא אחת הדרכים הקלות ביותר לשימוש באנרגיה מתחדשת ולהפחית את עלויות האנרגיה למשקי בית עם אקלים מתון וחשבונות חשמל נמוכים. מאז תחילת שנות התשעים, כל בניין מגורים חדש בישראל נדרש להתקין חימום מים סולאריים, ומשרד התשתיות הישראלי מעריך כי פאנלים סולאריים וחימום מים מכסים כ -4% מסך צרכי האנרגיה במדינה.

לדוגמה רבות ממערכות חימום המים הסולאריות הזולות ביותר (כמו דודי שמש) הוקפאו בירושלים במהלך ההקפאה חסרת התקדים של שנות התשעים, בעוד שהמערכות היקרות ביותר אושרו במסגרת תוכנית CSI-T. בשנת 1976 אישרה הכנסת חוק המחייב שכל הבתים החדשים נבנו בחימום מים סולאריים, למרות תרומתה של ישראל לפיתוח דודי שמש (המכונה גד אור אנרגיות בעברית) ושמש בכפר. עם זאת, הוראות החוק הכילו פרצה משמעותית שאפשרה מפתחים לבנות בנייני דירות עם יותר מתשע קומות. עם ריבוי הדירות הגבוהות, יותר ויותר יזמים אינם מתקינים דודי שמש בבניינים שלהם, אומרים גורמים בתעשייה.

החלפת דוד שמש

השימוש באנרגיה סולארית ב ישראל החלה בשנות החמישים בפיתוחו של דוד שמש לוי ישאר לטיפול במחסור באנרגיה במדינה כשממשלת ישראל אסרה על חימום מים בין שעות הלילה במהלך תקופת צנע בתחילת שנות החמישים, עקב מחסור בדלק, וכאשר המצב החמיר, הציע המהנדס לוי ישאר לבנות גנרטור חשמלי כך שכל הבתים יוכלו הופכים לדודי שמש. הוא בנה בביתו אב-טיפוס והקים את חברת נריה, היצרנית המסחרית הראשונה של דודי שמש בשנת 1953.

הוכחה ברורה לכך היא אלפי דודי שמש על גגות ירושלים וערים אחרות. התעניינות ישראלית בדודי שמש החלה זמן קצר לאחר שישראל קיבלה את עצמאותה בשנת 1948. לראש ממשלת ישראל, דוד בן גוריון, היה דוד דוד בביתו. למרות הצלחת השימוש הסולרי הביתי, החלפת דוד שמש הינה בעלות לא זולה וישראל טרם הציגה אנרגיה סולארית תעשייתית בהיקפים גדולים. AAIA במטרה להשיג את יעד 10%, ממשלת ישראל שינתה רבות מהתמריצים שלה לקדם פיתוח סולארי.

ב- 5 ביוני 2011 חנכה חברת כוח ערבה את שדה השמש הבינוני הראשון בישראל קטורה סאן, בהספק של 5 מגוואט. אמקור סולארית אנרגיות בע"מ הינה חברה בת של קבוצת אשטרום, יצרנית מובילה של מערכות חימום חשמלי סולארי לשווקים ישראלים ובינלאומיים. עם למעלה מ -40 שנות ניסיון בתכנון, פיתוח וייצור, אמקור הרכיבה מגוון מקיף של פאנלים סולאריים ומכלים חשמליים סולאריים באיכות גבוהה המאושרים על ידי מכון התקנים הישראלי.

גד אור אנרגיות מתכננת, מפתחת, מנצלת ומרכזת טכנולוגיות תרמיות סולאריות לייצור קיטור וחשמל באיכות גבוהה לשווקי התעשייה והנפט. יצרנית רכיבים למערכות סולאריות וחימום מים במשך יותר מארבעה עשורים.
למידע מורחב אודות דודי שמש במבשרת ציון עליך לבקר ב-

עלות תיקון דוד שמש

חלק ניכר מפיתוח האנרגיה הסולארית של ישראל מתמקד באנרגיה תרמית סולארית כאשר תאים פוטו-וולטאיים שולטים בתדמית הציבורית של אנרגיית השמש. בעוד מערכות פוטו -וולטאיות סולאריות ממירות אור שמש לחשמל, מערכות תרמיות סולאריות מייצרות אנרגיה סולארית כאנרגיית חום. המים מאוסף החום שעל הגג זורמים כמים חמים למתקנים הסניטריים כאשר הברז נפתח.

עלות תיקון דוד שמש תלוי בחלק שנפגם וזקוק להחלפה, במידה וזה חלק לא משמעותי העלות תתחיל ב- 250 ש"ח לביקור הטכנאי ומבלי להחשיב את מחיר החלק הנדרש.

מערכת במיכל אחד היא דוד שמשלב אחסון סולארי במיכל אחד. מכונה גם מערכת האצווה ICS, אספן צלחות שטוח ללא זיגוג משמש לחימום בריכות סולאריות ויש לו צינורית אחת או יותר של מכלים שחורים מבודדים בקופסה מזוגגת.

משרד האנרגיה אומר כי פריקה דורשת שישה ליטרים של מים מליחים טריים כדי לייצר מיליון יחידות תרמיות בריטיות (BTU). כ -25 אחוזים מצריכת האנרגיה הפרטית מיוחסת לחימום המים, המושג על ידי שריפת דלקים מאובנים. ישנם מספר יצרני דוד שמש, בנוסף לספקים של אותן מערכות דוד מים.

ירושלים, מודיעין וערים מתועשות גדולות אחרות נמצאות באותו מצב, כלומר צעדים סביבתיים עונשיים, תקני דלק ואמצעים ישפיעו על רמות הפחמן הדו חמצני הגלובלי באוויר ובשינויי האקלים, ככל שהפחמן הדו חמצני יהפוך ליותר חשוב וחזק יותר מהשפעות השמש וכוחות טבע אחרים השולטים באקלים ההפכפך של כדור הארץ. שופטים משפטיים קבעו כי לקליפורניה יש סמכות לחוקק דלק משלה על פי חוק אוויר נקי.

מה היה לנו עד עכשיו?
טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

הסיכון בהזמנת מנעולן מחיפה שלא מוסמך

פוסט זה בבלוג מדגיש את הסכנות והסיכונים הפוטנציאליים הכרוכים בהעסקת מנעולן לא מוסמך בחיפה. מסיכון בטחון הבית שלך ועד הפסדים כספיים אפשריים, ההשלכות של החלטה

מהם שירותי תרגום?

שירותי תרגום ממלאים תפקיד מכריע בפירוק מחסומי שפה והם מקלים על תקשורת חלקה בין אנשים, עסקים, חברות, ארגונים ועוד. בכתבה הבאה, בסוגים שונים של תרגומים,