הוצאת היתר בנייה עם חברה מקצועית

כל שינוי שאתם מתכננים לעשות הקשור לבנייה חיצונית רחבה צריך להיות בבקרה. החל מתוספות בנייה כמו פרגולה, קירוי חניה ועוד – בשביל זה אתם צריכים היתר בנייה.

איזה אישורים צריך לתהליך?

כדי להתחיל בבנייה מבלי לעבור על החוקים הקיימים כיום, צריך להוציא אישור הנקרא היתר בנייה. האישור מונפק על ידי הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה ולעיתים גם על ידי רשות הרישוי. אם אתם מחפשים את הדרך הנכונה והחוקית לבנות מבלי להגיע לעבירה פלילית – זה בדיוק מה שאתם צריכים. אישור זה ייתן לכם את האור הירוק להתחיל את הבנייה או השכלול של הנכס שבבעלותכם. האישור לא הומצא כדי להעיק עליכם, אלא לדאוג כי הפרויקט המתוכנן עומד בתקנים המקומיים לשימוש בקרקע בייעוד ובבנייה. אף אחד מאיתנו לא רוצה לקחת על עצמו את האחריות להתמוטטות מבנים ופגיעה בשלום הדיירים – האישור מקנה לכם את ההבטחה כי הבנייה נעשית בצורה בטוחה, האכיפה המדינית נשמרת ואתם יכולים לנשום לרווחה.

כשמדובר על אישור בנייה, אנחנו בעיקר מדברים על שלמות הבנייה והמבנה, על התברואה, קווי מים וביוב, המסגרות, שירותי החשמל וכמובן מיגון אש. שואלים את עצמכם לאיזה מטרות חייב להפיק את היתר הבנייה? הדרך הטובה ביותר היא ליצור קשר עם חברה מקצועית שתדע להכווין אתכם בדיוק לצרכים שתצטרכו, אבל אלו הן חלק מהפעולות המחייבות הוצאת אישור בנייה: הריסת מבנה קיים והקמתו מחדש, שינויים בקירות החיצוניים של המבנים כמו סגירת מרפסות או פתיחת חלון חיצוני חדש, תוספות בנייה כמו בניית גדר או מחסן, קירוי של חנייה, בניית פרגולה ועוד. כל שטח הנחשב לשטח משותף עם השכנים שלכם צריכים להיעשות תוך הוצאת היתר בנייה.

השלבים להיתר הבנייה

כאשר אתם חושבים על הוצאת היתר בנייה, נמליץ לכם לחשוב תחילה על חברה מקצועית שתלווה אתכם בדרך למטרה הנכספת – היתר הבנייה. יש המון שלבים בדרך, המון אישורים ובירוקרטיה מסובכת – למה שלא תתנו למישהו אחר שיעשה עבורכם את העבודה בצורה המדויקת ביותר שתעזור לכם למנוע טעויות מסכנות חיים? בדרך לאישור תצטרכו לעבור וועדה מסודרת שאצלה תצטרכו להראות כי אתם עובדים עם תוכנית מסודרת הכוללים את הבנייה הנוכחית שלכם ואת התכנונים העתידיים שלכם – שימו לב שאתם נותנים את כל הפרטים כדי לעבור תהליך חלק.

אז מה צריך לעשות כשמתחילים את המסע להיתר הבנייה?

היתרי בנייה מחייבים איש מקצוע שיעזור לכם. הבקשה שלכם צריכה להיות מלווה בחתימתו של מהנדס בניין, אדריכל או הנדסאי בניין. אנשי המקצוע המנוסים יעזרו וייעצו לכם על תהליך הבנייה – אולי הבנייה שאתם מתכננים בכלל לא מחייבת את האישור. בשלב הבא תצטרכו להגיש את הבקשה שלכם – תזמינו אל הנכס שלכם איש מקצוע שיחד איתכם יעבור על תוכניות הבנייה, על החומרים שכבר מצויים במקום והוא יעזור לכם ויתכנן יחד איתכם את השינויים שהולכים לקרות, מהם חומרי הבנייה שתצטרכו לתהליך, הוא יבדוק את שטח הבנייה הקיים ובבטיחות המקסימלית יעזור לכם לתכנן את השינויים שהולכים לקרות.

אל תשכחו שלכל שלב תצטרכו להוסיף את התוכניות שיש בידכם, כמו תוכנית בנייה נוכחית, שרטוט של השינויים המתוכננים וכמובן אישור על כך שהנכס הוא אכן בבעלותכם. את כל אוסף האישורים תצטרכו להגיש לוועדה המקומית לתכנון ובנייה והם יתחילו בבדיקות שלהם. לאחר שהאישורים נבדקים, הוועדה תשלח אליכם הודעה אם יש צורך בהשלמת הטפסים או הפרטים, או שהכל נשלח אליהם כראוי. אם המשכתם לשלב הבא תשלמו מקדמה ותעברו לפגישה עם מהנדס מהוועדה.
המהנדס יגיע אליכם ויבדוק את כל פרטי הבקשה שלכם במקום הבנייה. הוא יבדוק שהכל עומד בחוקים ובתקנות הבנייה, יבין את בקשתכם ואת התכנונים שלכם לעומק ואם יראה שהבקשה אכן עומדת בדרישות – תוכלו לעבור הלאה. אם לא – תחזרו לוועדה המקומית.
בשלב האחרון הוועדה צריכה להחליט אם הבקשה שלכם מאושרת או לא – אם היא תאושר תשלמו אגרה ותוכלו לקבל את האישור, אך אם לא, תוכלו לערער על החלטתם תוך 30 יום.

הדרך לקבלת היתר בנייה היא לא קלה ומלאה בהמון טפסים ואישורים. למה שלא תבחרו בעבודה עם חברה מקצועית שתעזור לכם להגיע לאישור בקלות ללא כל טרחה מצדכם?

 

מה היה לנו עד עכשיו?
טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים

הסיכון בהזמנת מנעולן מחיפה שלא מוסמך

פוסט זה בבלוג מדגיש את הסכנות והסיכונים הפוטנציאליים הכרוכים בהעסקת מנעולן לא מוסמך בחיפה. מסיכון בטחון הבית שלך ועד הפסדים כספיים אפשריים, ההשלכות של החלטה

מהם שירותי תרגום?

שירותי תרגום ממלאים תפקיד מכריע בפירוק מחסומי שפה והם מקלים על תקשורת חלקה בין אנשים, עסקים, חברות, ארגונים ועוד. בכתבה הבאה, בסוגים שונים של תרגומים,